Drev til Sportster

Sportster
Post Reply
User avatar
Sportster89
Posts: 15
Joined: 19 Aug 2014, 11:04

Drev til Sportster

Post by Sportster89 »

Hei!
Jeg har en sporster 89 mob, som er borret opp til 1200. Jeg er superfersk i dette, og har så vidt begynt en liten restaurering av sykkelen. Derfor trenger jeg litt hjelp til og finne ut av ting:)
Jeg ønsker å bytte til større drev, i dag sitter det orginale drev på. Vil øke med 2 - 3 tenner, og lurer på hvor sort drev jeg må kjøpe da, både fremme og bak. Og lengden på nytt kjede?
Tusen takk - Nina:)
Life is just a ride...
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Drev til Sportster

Post by Jan-Ivar »

Hva tenker du å oppnå ved å bytte drev.
skal du ha laverer turtall i motorvei hastighet eller vil du ha en sykkel som akselererer fortere.

ved å sette på 2-3 tenner større drev foran vil utvekslingen bli høyere (numerisk Lav) det samme skjer om du setter på mindre drev bak
ved å sette på 2-3 tenner større bak vil utvekslingen bli lavere ( Numeriks Høy) det samme skjer om du setter på mindre drev foran

3 tenner forandring på drevet bak tilsvarer omtrent 1 tann forskjell foran.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Sportster89
Posts: 15
Joined: 19 Aug 2014, 11:04

Re: Drev til Sportster

Post by Sportster89 »

Jeg vil ha lavere turtall på landeveiskjøring.
Takk for hjelpen, da fikser det seg:))
Life is just a ride...
User avatar
jenst
Posts: 70
Joined: 20 Sep 2010, 15:30

Re: Drev til Sportster

Post by jenst »

Jeg gjorde det med min , opp til 23 t foran og ned bak . Utfordringen ble at jeg måtte modifisere inni dekslet foran drevet . Slipte vekk en del gods for å få plass , men var verdt jobben .Turtallet er ca 1800-2000 rmp ved 100 km/ t , og det er behagelig . Kjøpte både drev og nytt kjede på Ebay , men husk at det er viktig med rett valg . Tror det er 530 på din . Vil osgå anbefale å sette på progresive fjærer i gaffel , mye bedre å kjøre . Lykke til , og kos deg :-)
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Drev til Sportster

Post by kane »

Jeg tror det er 23/48 som sitter på den ene min og det er en behagelig utveksling. Ihvertfall i forhold til den andre som har 19/51. Der skulle jeg hatt minst 2 gir til :p
Kjøpte et 24 drev til den for mange år siden men fikk ikke plass innafor dekselet. Siden det er en -70 er det heller ikke mye å karve ut inni der siden clutchen går inn på den siden.
User avatar
Vigdilan
Posts: 68
Joined: 02 Jul 2014, 11:30

Re: Drev til Sportster

Post by Vigdilan »

jenst wrote:Jeg gjorde det med min , opp til 23 t foran og ned bak . Utfordringen ble at jeg måtte modifisere inni dekslet foran drevet . Slipte vekk en del gods for å få plass , men var verdt jobben .Turtallet er ca 1800-2000 rmp ved 100 km/ t , og det er behagelig . Kjøpte både drev og nytt kjede på Ebay , men husk at det er viktig med rett valg . Tror det er 530 på din . Vil osgå anbefale å sette på progresive fjærer i gaffel , mye bedre å kjøre . Lykke til , og kos deg :-)
Nå er vel din "litt" mer ennbare 1200 kit...... :shock:
User avatar
hoangbaoyen0304
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2015, 07:50

Re: Drev til Sportster

Post by hoangbaoyen0304 »

ved å sette på 2-3 tenner større drev foran vil utvekslingen bli høyere (numerisk Lav) det samme skjer om du setter på mindre drev bak :roll:
User avatar
Sportster89
Posts: 15
Joined: 19 Aug 2014, 11:04

Re: Drev til Sportster

Post by Sportster89 »

Tusen takk for svar, da skal jeg se litt på dette :)
Life is just a ride...
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”