HDFN Forumshoppen er nå åpen

Forum-effekter til salgs
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by mustang »

Etter som jeg vet så er det ikke toll på klær. Bare moms. :roll:
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by mustang »

Erlend wrote:Samme som sist, men på fronten, denne gangen. Størrelsesutvalget er det leverandøren som setter, dessverre. Enig i at XL blir litt snaut, håper å kunne tilby større etter hvert.

I og med at plaggene produseres individuelt pr. bestilling, er det kanskje mulig å lage dem med et customfelt for forumnavn. Jeg sjekker med leverandøren. Men inntil videre er det "what you see is what you get"... ;)
Bare fronten :?: Er det ikke glidelås på hoodien da :?: Hvordan ser det da ut med låsen på gløtt og blir det noe pent med låsen igjen :?: :?: :o
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by Erlend »

Nei, dette er en genser, ikke en jakke. Men smør deg med litt tålmodighet, så skal jeg se hva jeg kan gjøre med den saken, også.
Keep the rubber side down!
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by TCB »

mustang wrote:Etter som jeg vet så er det ikke toll på klær. Bare moms. :roll:
Er du nå så sikker på det ?
http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/

Og forenklet tollbehandlingsgebyret er på 135,-kr + moms av varen inkl frakt, så skal 600,-kr være sånn omtrent det du må betale for Hoodie`n.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by Erlend »

Med toll menes fortollingsgebyr - 140 kr (postens satser) inntil 1.000 kr verdi, 288 kr over dette. Tollavgift skal betales ved innførsel av varer med restriksjoner og/eller særavgifter - f. eks. tobakk og alkohol - og kommer i tillegg til fortollingsgebyret.

En vare under 350 kr inkl frakt utløser ingen avgifter eller gebyrer. En vare til 351 kr utløser forenklet fortolling på 140 kr og mva på 87,75, i alt 578 kr.
Keep the rubber side down!
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by mustang »

Da tok jeg vel feil, men jeg har handlet for mange tusen i fra Kina ,både klær og annet og de gangene jeg har fått gebyr er når det er gratis fremskyndet frakt ( 5-6 dager)og varene kommer med DHL så blir det minst 230 kr uansett hvor liten summen er. Har da klaget til selgeren (FIRMA) og de har da betalt meg tilbake 50% av gebyrene. :lol: :lol: Eller så er det ca 2-4 uker levering.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by TCB »

Erlend wrote:Med toll menes fortollingsgebyr - 140 kr (postens satser) inntil 1.000 kr verdi, 288 kr over dette. Tollavgift skal betales ved innførsel av varer med restriksjoner og/eller særavgifter - f. eks. tobakk og alkohol - og kommer i tillegg til fortollingsgebyret.

En vare under 350 kr inkl frakt utløser ingen avgifter eller gebyrer. En vare til 351 kr utløser forenklet fortolling på 140 kr og mva på 87,75, i alt 578 kr.
Toll og fortollingsgebyr er ikke det samme. Toll på klær er 10,7%. Altså av varens verdi + frakt ( hvis denne summen er over 350,-kr). Og så kommer det moms på dette beløpet og i tillegg tollbehandlingsgebyret 140,-kr. Prisen på å få sendt en hettegenser fra Tyskland til Norge varierer fra 8 Euro til 30 Euro.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by TCB »

mustang wrote:Da tok jeg vel feil, men jeg har handlet for mange tusen i fra Kina ,både klær og annet og de gangene jeg har fått gebyr er når det er gratis fremskyndet frakt ( 5-6 dager)og varene kommer med DHL så blir det minst 230 kr uansett hvor liten summen er. Har da klaget til selgeren (FIRMA) og de har da betalt meg tilbake 50% av gebyrene. :lol: :lol: Eller så er det ca 2-4 uker levering.
Å handle varer fra Kina er flotte saker, omtrent alle pakker går gjennom som tollfritt. Bestilte en bilstereo til ca 2500,-kr og pakken var merket med en verdi med 75000, om dette er en verdi i yen eller hva det nå var så ble den stemplet tollfritt av Posten i Norge. Tror aldri at jeg har betalt toll eller gebyr på pakker fra Kina. Og på pakker med DHL blir det gebyr bestandig når tollgrensen overstiges. Nytter også lite å klage hvis selgeren har skrevet for høy verdi på pakken ( noen gjør dette p.g.a erstatning hvis pakken forsvinner), da de har behandlet pakken ut ifra de opplysninger som var oppgitt på pakken.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: HDFN Forumshoppen er nå åpen

Post by Erlend »

Back on topic: Det viser seg at leverandøren vi valgte ikke kan levere i henhold til våre ønsker. Derfor må vi finne en annen leverandør som både kan levere de artiklene vi ønsker, som kan produsere dem "to order", og som kan levere en enkel betalingsløsning. Vi kommer tilbake med mer info om vi finner en ny leverandør. :(
Keep the rubber side down!
Locked

Return to “Forum-Shoppen”