Trenger tips! - S&S 103" utfordringer

BigTwin
Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Profilbilde
Promethius
Innlegg: 3
Ble medlem: 28 Nov 2017, 18:39

Trenger tips! - S&S 103" utfordringer

Post skrevet av Promethius » 17 Jul 2018, 11:47

Håper jeg kan få noen gode råd i denne saken.
Fikk inn en FXST med 103" motor, S&S Shorty Carb som jeg skiftet kam på da den og en av løfterne var slitt.
Den var i utgangspunktet utstyrt med en S&S 563 kam som ikke var mulig å få tak i. Satte derfor inn en Andrews EV72 kam og nye S&S HL2T løftere.
Her er kam data på gammel og ny kam.
Kam. For engine - Intake Open/Close - Exhaust Open/Close - Intake/Exhaust Duration - Lift @ TDC ╪ Intake/Exhaust - Valve Lift
S&S 563 - 84> 10,5:1> - 32⁰/64⁰ - 64⁰/32⁰ - 276⁰/276⁰ - 0,250″/0,220″ - 0,561″
EV72 - 84-99 96"> - 30⁰/54⁰ - 64⁰/32⁰ - 264⁰268⁰ - 0,249″0,250″ - 0,560″
Kam og tenning er på merker og justert inn, og forgasseren har jeg stilt inn Idle mixture og accellerator pump adjustment etter oppskriften.
Ved pådrag når den står stille uten luftfilter, poffer og smeller den i forgasseren ved pådrag under 1500-2000 omdr. Får heller ikke noe
særlig reaksjon fra motoren heller ved kraftig pådrag fra lavt turtall og lurer på om den får for mye.
Nå er jo de 2 kammene nogenlunde like, men jeg lurer på om det kan være en ide å gå ned på størrelsen på Intermediate and main dysene.

Noen råd / tips?



Post svar

Tilbake til “Motor og drivverk”