Depotstøtten hos Jula

User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by harleymann »

Michelin wrote:Men det er ikke til min sykkel serru ;) det er Buell'n jeg tenker på. Uten at jeg har sett etter så håper jeg biltemajekken jeg har passer under den nye også :D

Hvilken Buell har du? En XB et vanskelig å løfte, den har merket løfte punkter under på eksos anlegget. Men disse krever orginal jekk eller at du lager to "vugger" som eksos anlegget ligger i. Men på en XB vil depostøtter fungerer perfekt.

Knut
User avatar
TonjeP
Posts: 83
Joined: 09 Mar 2010, 23:05

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by TonjeP »

Tror nok kanskje det er min Buell Michelin tenker på, xb12x Ulysses. Tror nok denne : http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ve ... totte-bak/" onclick="window.open(this.href);return false;. vil gjøre susen ...
For livets glade gutter går solen aldri ned, ei heller for jentene !!!

TonjeP
User avatar
Michelin
Posts: 149
Joined: 09 Mar 2010, 22:58

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Michelin »

harleymann wrote:
Michelin wrote:Men det er ikke til min sykkel serru ;) det er Buell'n jeg tenker på. Uten at jeg har sett etter så håper jeg biltemajekken jeg har passer under den nye også :D

Hvilken Buell har du? En XB et vanskelig å løfte, den har merket løfte punkter under på eksos anlegget. Men disse krever orginal jekk eller at du lager to "vugger" som eksos anlegget ligger i. Men på en XB vil depostøtter fungerer perfekt.

Knut
Det ble litt knotete det :D svaret var egentlig til Coldman.... gamle biltemajekken var til nye softailen og depotstøttene var eventuellt til XB12X
Michelin er bare et dekknavn
User avatar
Wibbo
Posts: 14
Joined: 29 Jul 2010, 20:12

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Wibbo »

Kjøpte en slik jeg og, da jeg kom hjem og tok den ut av esken så jeg at håndtaket var merket med "max 165 kg" hmmm Grunn til bekymring ?
'99 Road King
'05 KTM 640 ADV
'90 Vespa PX 200
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Jan-Ivar »

tror ikke det er noe problem. du viler ikke hele sykkelens vekt på den. den blir ståend¨å vile på ett av hjulene.
desutenm tror jeg nmok den uansett tålr mer en 165 kg.

hvis den ryker ved 166 kilo må et være en feil på den.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by TCB »

Tipper at han har ryddet før bildene ble tatt :err:
Det ser iallefall ikke slik ut hos meg.
Der er gulvplassen langs veggene fylt med ting som er kjekt å ha.
Og sikkert noe som jeg aldri kommer til å få bruk for, som burde vært kastet. :o

Knut.
User avatar
skallakloyvar
Posts: 9
Joined: 18 Mar 2010, 11:41

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by skallakloyvar »

Hei,ikke det at jeg prøver å vera kijip,men lagte ein slik jekk sjøl på åttitalet av vannrøyr.Fine galvaniserte kapp som jeg fant på jåbben.fire kne og ein T .fungerte i alle år og nyttårsaften var den oppskytnings rampe for dei store rakettene.Trur eg fant ideen i et gammelt easyrider bla.

MVH Skallakloyvar
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by kkanst »

Coldman wrote:Hadde noen kroner tilgode hos Biltema, så da kjøpte jeg støtta.
Den passer egentlig ikke noe særlig på Dyna med den nye rammen. Naboen har en 2005 Sportster og på den passet den ypperlig. Eksosanlegget kommer ikke i veien eller noen ting. Veldig enkelt å få opp både for- og bakhjul. Sykkelen hans står kjempestødig, selv med motoren i gang. Helt perfekt for 249,- kroner. Anbefales for absolutt for Sportster.
Hjernecella mi har dratt på ferie til deler av hodet jeg ikke visste jeg hadde.. Og dermed kan jeg ikke for harde livet skjønne hvordan denne støtta kan festes til sportsteren?? Ser bildene.. men for meg ser det ut som at støtta er stukket igjennom et hull gjennom ramma... hvilket hull da?? Lover ikke godt for mine etterkommere at jeg ikke klarer å leite frem hulla, men jeg ser det bare ikke på bildet..

Meg ikke forstå.. do forklara :p
2001 1550 Deuce.
User avatar
Bent
Posts: 152
Joined: 17 Mar 2010, 21:27

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Bent »

Den støtta fra biltema skal ikke gjennom noe hull.Du setter den bare under slik at ramma ligger nedpå jekken.
Post Reply

Return to “Verktøy”