Skjevt slitt fordekk.

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
Simon
Posts: 44
Joined: 21 Mar 2010, 23:03

Re: Skjevt slitt fordekk.

Post by Simon »

Når jeg parkerte sykkelen som jeg hadde i fjor til vinterlagring på mc klubben,
så såg jeg at høgre side på dekket foran var mye mer slitt en venstre side.
Da vi såg på framhjulet på de andre sykklene i klubben så var vi faktisk 4 av 15 sykkler med samme problem.

Vi kom også frem til at det måtte være valg av posision i kjørefeltet.

Men hva som er rett og galt vites fortsatt ikke :lol:
User avatar
Scirocco
Posts: 53
Joined: 21 Mar 2010, 13:32

Post by Scirocco »

Fantastisk. Jeg har lurt på det samme. Har sliks på ene siden av dekket. Dette med plassering i kjørebanen høres ut som en plausibel forklaring. :-)
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Skjevt slitt fordekk.

Post by Qonrad »

Siden sist har jeg tatt det litt videre. I mellomtiden har det dukket opp en forklaring til. Har man bare en bremseskive kan det også gi mer friksjon på den ene siden av dekket.
Tenkte at importøren av Avon kanskje kunne svare på dette fenomenet.
Tok kontakt med Dekkteam på Kløfta. De stilte seg undrende til teoriene som ha kommet frem her. De ba meg vise sykklen hos deres avdeling i Sandefjord som er nærmest meg.
De tok en titt på dekket og og konstaterte at det må være noe feil med dekket og sånn skulle det ikke være. De skulle sjekke opp og komme med en tilbakemelding.
Kontaktet dem i dag for å høre hva de har kommet frem til.
Kom i morgen med hjulet så skifter vi det og tar det som reklamsjon, for sånn kan vi ikke ha det var beskjeden jeg fikk.
De var klar over at dekket hadde rullet ca. 10,000 km. Det kaller jeg superservice... :thumb:
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
EndeligHD
Posts: 78
Joined: 10 Mar 2010, 16:45

Re: Skjevt slitt fordekk.

Post by EndeligHD »

damn, det er kanskje den beste servicen jeg har hørt om. Blir spennende å se om det samme skjer med det nye dekket.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Skjevt slitt fordekk.

Post by Erlend »

Qonrad wrote:Siden sist har jeg tatt det litt videre. I mellomtiden har det dukket opp en forklaring til. Har man bare en bremseskive kan det også gi mer friksjon på den ene siden av dekket.
Tenkte at importøren av Avon kanskje kunne svare på dette fenomenet.
Tok kontakt med Dekkteam på Kløfta. De stilte seg undrende til teoriene som ha kommet frem her. De ba meg vise sykklen hos deres avdeling i Sandefjord som er nærmest meg.
De tok en titt på dekket og og konstaterte at det må være noe feil med dekket og sånn skulle det ikke være. De skulle sjekke opp og komme med en tilbakemelding.
Kontaktet dem i dag for å høre hva de har kommet frem til.
Kom i morgen med hjulet så skifter vi det og tar det som reklamsjon, for sånn kan vi ikke ha det var beskjeden jeg fikk.
De var klar over at dekket hadde rullet ca. 10,000 km. Det kaller jeg superservice... :thumb:
Jøss! Det er altså hos Dekkteam man skal kjøpe dekkene sine. Kjekt å vite.
Keep the rubber side down!
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Skjevt slitt fordekk.

Post by tutte »

Slik service er ikke dagligdags. :D
Jeg har også et som er slitt litt skjevt...
Til siste cordlag.JPG
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Skjevt slitt fordekk.

Post by Svima »

Med teorien om bremseskive etc så lurer jeg på om noen av dere har lagt merke til en slags uling i framhjulet når man legger over sykkelen i venstre svinger? Både denne og savagen min uler i framhjulet i venstresving.... kan det også ha en merkelig sammenheng med slitasjen...?
/ Svima
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Skjevt slitt fordekk.

Post by Qonrad »

Selvfølgelig bare en teori. Mulig det er bremseklossen som legger seg inn til skiven og genererer lyden via drenshullene i bremseskiven.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
Post Reply

Return to “Chassis”