Frakt ved import av deler.

Post Reply
User avatar
xbrr
Posts: 9
Joined: 22 Mar 2010, 22:48

Frakt ved import av deler.

Post by xbrr »

Hei.

Ville bare høre deres erfaringer angående frakt ved importering av deler fra statene. Jeg regner jo selvsagt med at frakten kan variere alt etter selskap som frakter delene og hvilken stat det handles fra.
Har selv handlet en del i fra Chicago området og det er ikke ille priser på frakt når det er snakk om "mindre" deler.
Jeg vil også tro at jo nærmere en "internasjonal" flyplass jo billigere.

Hva er deres erfaringer? Hvilken stat er billigst og handle fra med tanke på frakt?




Xbrr
User avatar
Christer
Posts: 64
Joined: 10 Mar 2010, 21:06

Re: Frakt ved import av deler.

Post by Christer »

Vet ikke om stat har så mye å si???Men klart størrelsen og tyngde har noe å si.
Jeg kjøpte en jakke over there som ikke passer (tilsalgs her:-)) som jeg kan returnere, men at totale fraktkostnader gjør at det ikke svarer seg å bytte....

Har importert litt forskjellig småtteri i det siste (klær, nips og nytt sete) Alt mitt er sendt med fly, men vet at noen velger å sende med båt om tid ikke spiller noen rolle. Da litt større ting vil jeg anta.

Når jeg skulle bestille setet, så skulle Mustang Seats ha 167 dollar for å sende setet som standard postpakke. Dette synes jeg var dyrt, så kikket litt rundt og bestillte setet fra Cruisercustomizing i stedet. Der kostet frakten med samme selskap 38 dollar. Jeg oppgraderte derfor frakten til priority og 65 dollar. Setet var levert på døra etter 4 dager.....eller 5 dager siden jeg ikke var hjemme når budet var der første gangen:-)
- Christer
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Frakt ved import av deler.

Post by Gjest »

Det er flere forhandlere som opererer med fri frakt innad i USA,og det er andre som ikke shipper ut av landet.Jeg har i noen år brukt Jetcarrier.Det er et norsk firma.Du oppretter en postboks i New Jersey,så får du alt du handler i USA tilsendt til din adresse i NJ.Så shipper Jetcarrier varene videre til deg i Norge.Moms og frakt betaler du til Jetcarrier.Det er veldig enkelt,du bestemmer selv om varene skal sendes med båt eller fly.Jeg er hvertfall kjempefornøyd med servicen fra Jetcarrier.
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Frakt ved import av deler.

Post by Gjest »

Kan også ta med at mc-deler er det ikke tollavgift på.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Frakt ved import av deler.

Post by Erlend »

Chris wrote:Det er flere forhandlere som opererer med fri frakt innad i USA,og det er andre som ikke shipper ut av landet.Jeg har i noen år brukt Jetcarrier.Det er et norsk firma.Du oppretter en postboks i New Jersey,så får du alt du handler i USA tilsendt til din adresse i NJ.Så shipper Jetcarrier varene videre til deg i Norge.Moms og frakt betaler du til Jetcarrier.Det er veldig enkelt,du bestemmer selv om varene skal sendes med båt eller fly.Jeg er hvertfall kjempefornøyd med servicen fra Jetcarrier.
Jeg bruker også Jetcarrier på større ting - MC-deler, gitarer og sånt noe. Aldri hatt noe å utsette på dem.
Keep the rubber side down!
Post Reply

Return to “Deler ønskes kjøpt”