Caberg Justissimo VS iPhone

Post Reply
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Caberg Justissimo VS iPhone

Post by Guffen »

Jeg får ikke min iPhone til å virke sammen med blåtann-greiene til Caberg. Noen som har erfaringer?
User avatar
Kevin
Posts: 12
Joined: 17 Mar 2010, 02:41

Re: Caberg Justissimo VS iPhone

Post by Kevin »

Blåtann på iPhone virker kun i lag med Apple's bluetooth headphones, etter det jeg har forstått...
Nok en finfin løsning fra Apple.

Med mindre du har en hijack'et telefon, da kan du laste ned div programmer for å bruke bluetooth'en til flere funksjoner.
Paint It Black
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Post by Guffen »

Nei, det funker bra med iPhone og div SonyEricsson handsfree-løsninger. Også til musikk.
User avatar
Scirocco
Posts: 53
Joined: 21 Mar 2010, 13:32

Post by Scirocco »

Hei Guffen.
Med forbehold om at jeg ikke er sikker på hva slags utstyr du prøver å koble til kan jeg bekrefte at det er en del begrensninger i Iphone på hvaslags utstyr du kan koble til. Dette har ikke med produsent å gjøre men hvilken blåtannprofil som skal brukes.
Standard er tale som alle telefoner har. Apple har i tillegg A2DP som gir overføring av stereolyd. Om en noe begrenset. Apple følger ikke standardene som de største produsentene har blitt enige om. Du kan for eksempel ikke fjernstyre annet en "neste sang" fra en tilkoblet enhet som foreksempel bilradio med støtte for A2DP.
Det finnes heller ikke støtte for eksternt tastatur eller annet tillegsutstyr.

Men det er ingen begrensinger på at tilkoblet utstyr må være fra Apple.
Det jeg ville gjort var å slå av begge enhetene. Slå de så på igjen. Sett handsfree eller hva det nå er du skal koble til i søkemodus/ parremodus. Forsøk deretter å finne denne via din Iphone.
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Caberg Justissimo VS iPhone

Post by Guffen »

Jeg har nå fått parret de to enhetene. Jeg har også funnet ut at iPhone har en taleoppringingsfunksjon etter random-prinsippet. Telefonene skal forstå norsk, og jeg skal enkelt og greit kunne si navnet til den jeg vil ringe til. Jeg klarer godt å si et navn, og telefonen klarer godt å ringe, men velger HELT vilkårlig fra kontaktlisten. Svært spennende!

Jeg takker for oppmerksomheten og aksepterer at italiensk og amerikansk teknologi (sikkert lagd i Kina alt sammen) ikke helt får det til å stemme!
User avatar
Scirocco
Posts: 53
Joined: 21 Mar 2010, 13:32

Post by Scirocco »

Når det gjelder taleoppringing har jeg aldri vært borti en telefon hvor dette fungerer så godt at jeg har turt å stole på teknologien. Jeg har jobbet i denne bransjen i 12 år og talestyring er akurat like dårlig i dag som i 1999 ;-)
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Post by Guffen »

Tale funka pøfikk på mine to siste SE. Men der måtte jeg lese inn navn. Helt uproblematisk!
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Caberg Justissimo VS iPhone

Post by Erlend »

Guffen wrote:Jeg har nå fått parret de to enhetene. Jeg har også funnet ut at iPhone har en taleoppringingsfunksjon etter random-prinsippet. Telefonene skal forstå norsk, og jeg skal enkelt og greit kunne si navnet til den jeg vil ringe til. Jeg klarer godt å si et navn, og telefonen klarer godt å ringe, men velger HELT vilkårlig fra kontaktlisten. Svært spennende!
Fin måte å komme i kontakt med folk det er lenge siden du har pratet med, da. It's a feature, not a bug. :D
Keep the rubber side down!
User avatar
Scirocco
Posts: 53
Joined: 21 Mar 2010, 13:32

Re: Caberg Justissimo VS iPhone

Post by Scirocco »

Erlend wrote: Fin måte å komme i kontakt med folk det er lenge siden du har pratet med, da. It's a feature, not a bug. :D
Haha... Det må være det mest perfekte salgsargumentet jeg har hørt på lenge. Skal sørge for at alle selgerne hos oss får pugge den setningen ;-)
Not all who wonders are lost!
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”