Er det noen som kjører med Hypercharger her som opplever at det i regnvær virker som om det kun er en sylynder som tenner?
Jeg opplever at motoren begynner å fuske, jeg mister 80% motorkraft og det ryker blå røyk fra hypercharger og muligens fra eksosrøret.
Litt duskregn går bra, men det skal ikke fryktelig mye til før symptomene dukker opp. Har også opplevd dette etter vask.
Motoren kan gå helt fint inntil jeg drar på. Da forsvinner motorkraften og den hoster på en cylynder.
Sykkelen er en 2002 fxstb med Screaming Eagle stage2 kit.
Problem med Hypercharger i regn.
Re: Problem med Hypercharger i regn.
Hei.
Har en `02 FXSTI. Med stage 1 og innsprøytning. Hypercharger, V&H big-radius og remappet ECU. Har kjørt i øsende regn uten å oppleve noen av symptomene du forteller om. Det er et hull i motsatt ende av luftspjellene. Regner med at regnvann renner ut der?
Har en `02 FXSTI. Med stage 1 og innsprøytning. Hypercharger, V&H big-radius og remappet ECU. Har kjørt i øsende regn uten å oppleve noen av symptomene du forteller om. Det er et hull i motsatt ende av luftspjellene. Regner med at regnvann renner ut der?
'02 FXSTI Stage 1
- harleymann
- Posts: 532
- Joined: 09 Mar 2010, 20:18
Re: Problem med Hypercharger i regn.
har du eller vet du om filtere er satt inn med olje? (filterolje) dette stopper en del av vannet å trekke igjennom filtre.
Ang bytting av filter går det ofte ann å vaske filtre og sette det inn igjennen med olje.
Knut
Ang bytting av filter går det ofte ann å vaske filtre og sette det inn igjennen med olje.
Knut
Re: Problem med Hypercharger i regn.
Har så vidt vært borti dette, men da med et luftfilter som var gjennombløtt av olje................
Jeg konkluderte med at sykkelen rett og slett ikke klarte å "suge" til seg den mengde luft som den trengte for en opptimal forbrenning, og oljedamp/olje ble i tilleg til den lille lufta som kom igjennom filteret sugd inn i gasser/motor fra utluftinga til toppene.
Med det resultat at sykkelen først og fremst fikk vannvittig feit blanding (lite luft, som å kjøre med choke++) den gikk bare og hostet og harket, pluggene (spesielt den fremre) sotet helt ned og sluttet å tenne.
Sykkelen sugde helt klart til seg olje fra toppene, for oljen rant ut fra filteret, og eksosen var også litt blålig.
Med en skikkelig vask, og riktig oljing av filteret + sandblåsing av plugger så var sykkelen så god som ny.
Regner med at det nogenlude dette du opplever, men da med vann i stedenfor olje i filteret.
Skansen
Jeg konkluderte med at sykkelen rett og slett ikke klarte å "suge" til seg den mengde luft som den trengte for en opptimal forbrenning, og oljedamp/olje ble i tilleg til den lille lufta som kom igjennom filteret sugd inn i gasser/motor fra utluftinga til toppene.
Med det resultat at sykkelen først og fremst fikk vannvittig feit blanding (lite luft, som å kjøre med choke++) den gikk bare og hostet og harket, pluggene (spesielt den fremre) sotet helt ned og sluttet å tenne.
Sykkelen sugde helt klart til seg olje fra toppene, for oljen rant ut fra filteret, og eksosen var også litt blålig.
Med en skikkelig vask, og riktig oljing av filteret + sandblåsing av plugger så var sykkelen så god som ny.
Regner med at det nogenlude dette du opplever, men da med vann i stedenfor olje i filteret.
Skansen
Skansen
Når alt går på tverke...................
Finn deg en enda STØRRE hammer !!!!!!
Når alt går på tverke...................
Finn deg en enda STØRRE hammer !!!!!!
Re: Problem med Hypercharger i regn.
KN leverer filter til hypercharger. Jeg rengjorde filtret mitt i vinter og satte det inn med ny filterolje. Du får kjøpt "KN recharger kit" som inneholder en spray som du bruker for å rengjøre filtret og tilhørende olje. Både filter og recharger-kit finner du på Ebay. Dette er en fin ting å gjøre om vinteren. Da kan du inspisere filtret. Ser det bra ut, kan du kjøpe recharger-kit. Hvis ikke kjøper du nytt filter.
'02 FXSTI Stage 1