Ny skinnjakke/kjørejakke

User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by 276ccm »

Da har jeg endelig fått bestilt meg en kjørejakke hvertfall.. kvaliteten virket helt topp og med brodert 276ccm utvendig på nakkekragen.. Sykkelen er nok levert innen den kommer, men det er en begynnelse til kjøreklær til Road Trippen hvertall.. kan jo ikke drive å låne alt mulig rart :-) Så neste steg er et par skinnbukser, helst med seler og et par boots.. noen tips til boots som er litt brede og høye over rista?
Image
Image
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by harleymann »

grattis

men du kan jo starte med å lære deg å kle på deg.....


se bilde og fin en feil i regnvær!!!!!

Knut
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by Guffen »

Her er skoen sin.
http://alfa.no/uniform/milit-r/578-730- ... arsjst-vel" onclick="window.open(this.href);return false;

Holder i minst ti år om du tar vare på den. Jeg sliter ut mitt par nr. fire nå, men så har jeg brukt de i sorg og glede og arbeid i 23 år. Eneste aberet er at sålen ikke tåler tråkking i olje. Da smuldrer den som en gammel skumgummimadrass!
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by Erlend »

harleymann wrote:grattis

men du kan jo starte med å lære deg å kle på deg.....


se bilde og fin en feil i regnvær!!!!!
Haha! Hørte om den episoden der. :lol:
Keep the rubber side down!
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by harleymann »

jeg har vel vært døden nær et par ganger på sykkel, men når jeg så resultatet av påkledingen der i fart holdt jeg på å dø av latter mens jeg kjørte.....
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by Guffen »

Ja, riktig. Alle som ikke har gjort en blunder eller to kan le høyt og rungende!

*Fnisefnise*
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by 276ccm »

haha ja jeg vet jeg vet.. jeg var ikke vant med å kjøre sykkel "uten" bakskjerm og fylte opp regnbuksene med vann hehe.. det var vel en av alle flausene på fjordårets road trip, men det er godt jeg har noe på de fleste andre også :-D
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by 276ccm »

Guffen wrote:Her er skoen sin.
http://alfa.no/uniform/milit-r/578-730- ... arsjst-vel" onclick="window.open(this.href);return false;

Holder i minst ti år om du tar vare på den. Jeg sliter ut mitt par nr. fire nå, men så har jeg brukt de i sorg og glede og arbeid i 23 år. Eneste aberet er at sålen ikke tåler tråkking i olje. Da smuldrer den som en gammel skumgummimadrass!
Det var ikke dumt med hærens gamle sko.. tror fatter har endel av de hjemme faktisk.. og hvis ikke så koster de vel ikke allverden?
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by Guffen »

Du må kanskje ut med en god tusenlapp, men det er MYE sko for pengene!
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Ny skinnjakke/kjørejakke

Post by 276ccm »

Da skal jeg sjekke med far som er ex oberst løyntnant og jeg vet vi har endel effekter på loftet hjemme.. :-)
Hvis noen skulle sitte på en selebukse i skinn som skal vekk billig (jeg er 189 høy, usikker på størrelse) send meg gjerne en PM. Hvis ikke skal jeg nok handle samme sted som jakka.. der var det mulighet til å tilpasse egne ønsker også :-)
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”