vibrasjoner

mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: vibrasjoner

Post by mustang »

Ja, da er årsaken til vibrasjoner etter all sannsynlighet funnet. Tok oljeservice i dag hos HDhokk og ble da fortalt at det er mer vib. i min sykkel enn andre han har kjørt og årsaken er veivakslingen som ikke er helt i hundre men det er ikke noe problem å bruke den . Har sikkert vært litt ubalanse i den siden sykkelen vår ny. Så da får jeg vel bare leve med det og bruke den som vanlig så ofte jeg kan. Ble noe bedre etter nye fothvilere og skal også bytte holker (kuryakin) når jeg får nytt styre til våren 2011. Det er vel snart slutt på årets sesong. :shit: :err:
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: vibrasjoner

Post by mustang »

Da var det første langtur i dag med nytt styre ( av med Buckhorn og på med et større) Nye holker som skal dempe vibrasjoner og hva tror dere resultetet ble ??? Joda det ble så jævlig at fingrene på høyre hånden vissner bort. Noen som vet om det finnes styredempere som kan monteres ? Det kan skrues av endelokk på holkene. \u/ Vurderer på det sterkeste å bytte sportseren i noe med gummiopphengt motor. :shit: \u/
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: vibrasjoner

Post by Lariat »

Om det er vibbrasjoner som vil kaste deg av sykkelen er det unormalt ellers er det å si at du har kjøpt en harley davidson og det er ingen som med viten og vilje kan si at det skal være noe særlig behageligt å kjøre en slik sykkel :lol: :lol:

Kan si at vibbrasjonene opphører helt ved 170 kmt en rar følese av stilhet og følesen av å ha brutt lydmuren serligt om du kjører med raka rør :lol: :lol:
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: vibrasjoner

Post by Nalle »

Hei Mustang!
Jeg kjører en Sportster 2000 mod og har ikke dette problemet,men når jeg kjøpte min for 2 år siden satt det gummierte fothvilere som jeg ble nummen under beina av. :?
Det endte med at jeg byttet ut fothvilere til mere rektangulære fothvilere og byttet holker på styre og problemet med nummenhet under beina pga vibrasjoner ble borte og den ble som natt og dag å kjøre. 8-)
Nå har jeg en godt polstret sal av den tykke og brede typen,så det var ikke der problemet på min var. :P
Dette medførte også mere bytte da alt det nye var i skulls utgave så da fulgte speil,hendler og tanklokk for utbytting. :ikke:
tvi tvi og lykke til.
Ride Safe Ride Free-Nalle
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: vibrasjoner

Post by mustang »

Nalle wrote:Hei Mustang!
Jeg kjører en Sportster 2000 mod og har ikke dette problemet,men når jeg kjøpte min for 2 år siden satt det gummierte fothvilere som jeg ble nummen under beina av. :?
Det endte med at jeg byttet ut fothvilere til mere rektangulære fothvilere og byttet holker på styre og problemet med nummenhet under beina pga vibrasjoner ble borte og den ble som natt og dag å kjøre. 8-)
Nå har jeg en godt polstret sal av den tykke og brede typen,så det var ikke der problemet på min var. :P
Dette medførte også mere bytte da alt det nye var i skulls utgave så da fulgte speil,hendler og tanklokk for utbytting. :ikke:
tvi tvi og lykke til.
Heisann. Jeg har byttet fotvilere og det er sikkert de samme som Du har ( rektangulære skull ) byttet sete som er mye tykkere enn det originale. Fylt opp med mere skull både her og der ( for utseende skyld ) men etter at jeg byttet til større styre og nye holker som skal dempe vibb, så viberer det ennå mer i styret enn det gjorde før og da særlig i gasshåndtaket.Kanskje det er plastikkhylsa som ligger under holken på gassen som er årsak. Hadde ikke promlem med at fingra vissnet bort med de gamle gummiholkene. Satte på veltebøyle og når jeg kommer i kontakt med den med foten så kjennes det. Pratet med Olav på HD-hokk i dag og som han har uttalt tidliger så kan det være ubalanse i veiva. Dette kan ordnes men vil koste mange store laken sa Olav da det er en jævlig stor jobb å få den avbalansert ( må gjøres for hånd) :shit: \u/
Post Reply

Return to “Sportster”