Lekasje i demper venstre bak

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Actionman
Posts: 52
Joined: 24 Mar 2010, 13:53

Lekasje i demper venstre bak

Post by Actionman »

Startet jobb pendling i går (160 km pr. dag) , klarte å holde meg unna Tyrigrava på vei hjem (Ref kontrollene som pågår).
Oppdaget når jeg kom hjem at mine justerbare bakdempere har begynt å lekke olje, har ingen lang erfaring med HD (dette er min første), så spørsmålet er (før jeg går til dele langerne) er dempere noe som overhales eller må de enkelt og greit byttes?
I den forbindelse er det kansjke lurt å ta høyde for en senking av sykkelen, ser jo litt ut som om den går på stylter.
Sykkelen er en 2000 FXDX Dyna Super Glide Sport.
Actionman
HOG Oslo Chapter
''Don't dream it, Do it!''
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Lekasje i demper venstre bak

Post by Coldman »

Selve demperen kan nok ikke repareres.
På min '08-modell kan hele greia demonteres, så i utgangspunktet kan man bytte bare selve demperen og beholde alt annet. Det ser imidlertid ikke ut som man får kjøpt bare demperen. Derimot får man kjøpt ny fjær m.m. Er kanskje forskjell på dette til din modell.

Tror nok at det bare er å bestille nytt. En fin anledning til å gå over til progressive... hvis du ikke allerede har det.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Actionman
Posts: 52
Joined: 24 Mar 2010, 13:53

Re: Lekasje i demper venstre bak

Post by Actionman »

Hei Coldman
Takk for svar, Har sjekket opp med verkstedet jeg bruker Custom service i Oslo og det går nok mot nye dempere.
Actionman
HOG Oslo Chapter
''Don't dream it, Do it!''
User avatar
Actionman
Posts: 52
Joined: 24 Mar 2010, 13:53

Re: Lekasje i demper venstre bak

Post by Actionman »

Da var det fixa, Custom Service ordna med et sett progressive og justerbare dempere fra Progressive Suspension, det var en klar forbedring. Fikk samtidig senka med 1 tomme bak også, da ser jo ''Sporten'' mye finere ut i tilegg.
Actionman
HOG Oslo Chapter
''Don't dream it, Do it!''
Post Reply

Return to “Chassis”