Harley-dekk "feil vei"?

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
stensmor
Posts: 5
Joined: 22 Mar 2010, 11:55

Harley-dekk "feil vei"?

Post by stensmor »

Har en Fatboy, og skal skifte dekk foran. Bruker de originale Harley-dekkene. Nå er jeg blitt fortalt at de skal settes på "feil vei", altså at dreneringsrennene drenerer inn mot dekket, i stedet for ut på sidene. Men kan dette stemme? Det virker ulogisk...
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Harley-dekk "feil vei"?

Post by Erlend »

Dekkene skal monteres ihht rulleretningen trykket på dekket. Det er en GRUNN til at de har en spesifisert rulleretning.
Keep the rubber side down!
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: Harley-dekk "feil vei"?

Post by bobber-48 »

Untatt når et bakdekk skal monteres forran, ihvertfall i følge min dekkomleggende kamerat.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Harley-dekk "feil vei"?

Post by Erlend »

bobber-48 wrote:Untatt når et bakdekk skal monteres forran, ihvertfall i følge min dekkomleggende kamerat.
Det har også jeg hørt, men det er ikke alle som er like enige i at det er en god idé: http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=27&t ... dekk#p5245" onclick="window.open(this.href);return false;
Keep the rubber side down!
User avatar
stensmor
Posts: 5
Joined: 22 Mar 2010, 11:55

Re: Harley-dekk "feil vei"?

Post by stensmor »

Takk for interessante svar. Og ja, fremdekket er montert med rotasjonspil riktig vei. Men mønsteret er altså omvendt av bakdekket. Og logisk sett drenerer nå fordekket inn mot midten, og jeg vil anta at det i regnvær lager en god pute vann jeg kan plane på. Det hører også med til historien at det forrige fremdekket, samme type, samme mønster, skulle monteres med rotasjon motsatt vei. Forstå det den som kan...!!!
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Harley-dekk "feil vei"?

Post by Erlend »

Øh... dekkene er ikke merket med "do not use in rain"? :P
Keep the rubber side down!
User avatar
stensmor
Posts: 5
Joined: 22 Mar 2010, 11:55

Re: Harley-dekk "feil vei"?

Post by stensmor »

He he - nei, da hadde jeg ihvertfall ikke vært i tvil! Misliker bare å ikke forstå noe som er så viktig.
Post Reply

Return to “Chassis”