Justering av støtdempere - Softail 2001

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Justering av støtdempere - Softail 2001

Post by Toro »

Som jeg skreiv tidligere så var platen umulig å flytte. Sett sekskanten i skrustikka - merk med en tusj hvor mye av demperarmen som stikker ut fra demperhuset (bakkant) - merk med en tusj på justeringssiden (i forhold til et referansepunkt)på platen med hullene og legg merke til hvor det står så du har full kontroll på hvor mange runder du har skrudd. Da vil du se at demperakslingen blir forskyvd lenger bakover med den konsekvens at fjæra blir strammere.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
B.J
Posts: 120
Joined: 10 Mar 2010, 22:18

Re: Justering av støtdempere - Softail 2001

Post by B.J »

OK.

Så kort sagt, så er det bolten med sekskant som skal skrues innover. :)
BJ
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Justering av støtdempere - Softail 2001

Post by Toro »

Ja men sett fast sekskanten, ikke skru den men demperen fordi du har mere nøyaktighet med hver omdreining med merke på demperen pga større radius . For som tidligere sagt så er det nøye at omdreiningene er nøyaktige ifølge sevicemanualen.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
B.J
Posts: 120
Joined: 10 Mar 2010, 22:18

Re: Justering av støtdempere - Softail 2001

Post by B.J »

Skrudde av demperne, justerte og satte de på igjen i dag formiddag. Ferdig til kl 09.30, så bars det ut på veien :)

Ble merkbart stivere, ikke helt sikker på hvor mye, men jeg er nå fornøyd med resultatet. Målte avstanden fra justeringsplaten og ned i hullene på demperne, og før justering lå det på 15mm. Etter at jeg var ferdig målte jeg litt i overkant på 19mm på begge demperne, og da var det ikke mere å hente.

Takker for tipsene Toro. :)
BJ
Post Reply

Return to “Chassis”