Mindre lyd?

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Mindre lyd?

Post by tutte »

Da fruen er ivrig på piano blir lange turer for slitsomt for henne med på følgende tinnitus. Jeg har fra før laget innmat og satt inn i et par fishtails,dette hjalp en god del. Men å ligge på ca 3000 rpm over tid blir fortsatt tungt. Har Supertrapp slip-ons på 1340 EVO Police.
Er det noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre uten å kvele den helt?
Last edited by tutte on 10 Mar 2010, 18:42, edited 1 time in total.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mindre lyd?

Post by Erlend »

tutte wrote:Da fruen er ivrig på piano blir lange turer for slitsomt for henne med på følgende tinnitus. Jeg har fra før laget innmat og satt inn i et par fishtails,dette hjalp en god del. Men å ligge på ca 3000 rpm over tid blir fortsatt tungt. Har Supertrapp slip-ons på 1340 EVO Police.
Er det noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre uten å kvele den helt?
Gi fruen ørepropper?
Keep the rubber side down!
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Mindre lyd?

Post by tutte »

Prøver å finne en annen løsning, jeg orker ikke å plugge hodet. Blir noe rart med balanse,høydefølelse osv.
Har ikke foreslått det engang.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Mindre lyd?

Post by Hera »

Det er ikke sikkert hun vil få problemer med ørepropper, det er mange som kjører med det og synes det er greit. Det må da være forsøket verdt? De fleste bruker vel "sov i ro" som man kan få kjøpt på apoteket. Det finnes også ørepropper som er spesialtilpasset det enkelte øret. En venn av meg bruker det, og sier at det er mye bedre enn de han hadde før.
Cyph3R
Posts: 95
Joined: 09 Mar 2010, 21:11

Re: Mindre lyd?

Post by Cyph3R »

Propper er en tilvenningssak.
Har kjørt uten i mange år, og det her tatt knekken på hørsla så det holder. Siste sesong var jeg "flink" og brukte propper stort sett hele tiden. Uvant til å begynne med, men ble fort en vane.
La merke til at jeg ble langt mindre sliten på lengre turer (i hodet altså).

Satser på å skaffe meg formstøpte propper etter hvert. Koster noen kroner ja, men det er ikke gøy å sitte rundt er bord og ikke kunne delta i samtaler heller fordi man ikke hører hva folk sier.

Dårlig til å lese på lepper :D
Cyph3R
2001 HD FLSTCI Heritage Softail Classic
...men det e' flott det! Sånn som ungdommen like'
User avatar
jarle164
Posts: 26
Joined: 10 Mar 2010, 16:48

Re: Mindre lyd?

Post by jarle164 »

Har brukt mye ørepropper på langtur. Og de er genialt. Er mye mer uthvilt når en stopper. Hvertfall vist en har en hjelm med mye vindstøy i tillegg.
User avatar
Blondie
Posts: 91
Joined: 09 Mar 2010, 18:16

Re: Mindre lyd?

Post by Blondie »

Kanskje en kombinasjon av propper og hjelm med skikkelig lydisolering kan være et alternativ? Enig i at det finnes flere alternativ på markedet ifht ørepropper. Og jeg oppdaget virkelig forskjell på lydisolering i hjelmer da jeg byttet sist gang...
Walk the line
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Mindre lyd?

Post by Gjest »

Jeg prøvde ørepropper,men fungerte ikke for min del.Ble for tett i hodet mitt.Men ettersom jeg hører mye på musikk når jeg kjører bil,kjøpte jeg meg lydisolerende øretelefoner.Det er virkelig å anbefale.
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Mindre lyd?

Post by Hanlucky »

Her har du linken hvis du skal bestille formstøpte propper ;)
Disse anbefales.... :!: :!: http://www.namsosaudiosenter.no/index.html :!: :!:
Raskere enn sin egen.....
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Mindre lyd?

Post by DaddyCool »

Har brukt formstøpte propper i 15 år (spiller trommer) og det er absolutt å anbefale. Demper lyden uten å gi forvrengning og kan fås med 3 ulike dempningsgrader. Vel verdt pengene!
Male masculine icon...athletic godlike clone
Post Reply

Return to “Eksos”