Rammebytte??

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
johnchr82
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2010, 09:12

Re: Rammebytte??

Post by johnchr82 »

Assman wrote:Jeg sendte søknaden min i forrige uke.
Jeg er sååååå spent :-)
Fått noe svar???
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Rammebytte??

Post by Assman »

Jada, jeg fikk svar etter 3 dager.
Fikk beskjed om å bestille time for visning før søknaden eventuelt ble godkjent.
Men det ble den ikke.
Motornummeret stemmer ikke med rammenummeret.
Jeg hang meg nok opp i at rammenummeret måtte stemme med vognkortet når jeg kjøpte sykkelen.
SVV sier at på så gamle sykler er det motoren som er identitetsbærer og ikke rammen.
De sa jeg måtte finne ut av hvor denne motoren kommer fra så kanskje de skulle finne en ordning.
Toppene på motoren er Panhead mens bunnen er fra en early Shovel fra 1966. Med andre ord samme bunn som på en Panhead.
Sykkelen ble førtegangs vist i Norge i 1998. Jeg er fjerde eier i Norge.
Jeg har ringt de andre eierne og ingen av dem sier de har byttet motor.
Jeg har ingen grunn til å tvile på dem da de ikke har noe å tape på å innrømme det hvis de har byttet motor.
Kanskje bortsett fra sistemann, altså han jeg har kjøpt den av.
Så nå har jeg sendt epost til sensor på SVV og fortalt at jeg tror motoren satt i sykkelen da den kom til landet og at SVV i Drøbak har "glemt" å føre dette opp i vognkortet. På visningen så kunne de ikke helt se bort ifra at det kunne være en mulighet.
Så da får jeg bare vente å se hva de kommer frem til på møtene ombyggingsgruppen har der en gang i uken.
Jeg krysser fingrene.
Går det ikke i orden har jeg vel et par andre muligheter. En av de mulighetene er vel å få hevet kjøpet.
Livet er en dans på roser........barbeint
Post Reply

Return to “Chassis”