I det siste har jeg merket at ved konstant turtall ca 2500-3000 rpm spesielt i 5 gear virker det som om motoren tidvis drar tungt/mister kraft/drar ujevnt.
Men akselrasjonen er som før.
Kan det være at den går litt for magert? Har også mere popping ved pådrag som når det er på tide å skru over på reserve.
Er ikke helt komfortabel med å begynne å skru på gasseren uten noe særlig kunnskap, har CV gasser.
Noen forslag om hva jeg burde gjøre?
Lugging
Re: Lugging
CV forgasser n sjkal være stabil den.
du har en justerings skrue for tomgansg hastighet og en for tomgangs blandingen.
det kan nesten høres ut som om det er noe flask luft på gang. sjekk gummmismokken som sitter mellom forgasser og innsug og mellom innsug og topper.
hvis disse tørler og sprekker vil motoren trekke falsk luft som tynner ut blandingen.
med fusk og små nysing som følge
du har en justerings skrue for tomgansg hastighet og en for tomgangs blandingen.
det kan nesten høres ut som om det er noe flask luft på gang. sjekk gummmismokken som sitter mellom forgasser og innsug og mellom innsug og topper.
hvis disse tørler og sprekker vil motoren trekke falsk luft som tynner ut blandingen.
med fusk og små nysing som følge
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Re: Lugging
Takk for innspillet Jan-Ivar.
Har også tenkt på falsk luft. Kommer bare når jeg kjører i jevn fart.
Var innom verkstedet men der mente de det var så lite at det ikke er noe å bry seg om. Men jeg merker det med en gang.
Avventer, renset gasseren i går kanskje det ble litt bedre. Skal en tur på motorveien etterpå så merker jeg det nok da.
Har også tenkt på falsk luft. Kommer bare når jeg kjører i jevn fart.
Var innom verkstedet men der mente de det var så lite at det ikke er noe å bry seg om. Men jeg merker det med en gang.
Avventer, renset gasseren i går kanskje det ble litt bedre. Skal en tur på motorveien etterpå så merker jeg det nok da.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Lugging
Om motoren trekker falsk luft er enkelt å sjekke. Bruk startgass. La motoren gå på tomgang. Spray forsiktig startgass direkte mot innsugstetningene (en sylinder om gangen). Om motoren reagerer på dette, så trekker den falsk luft. Du kan også spraye mot gummismokken mellom forgasser og innsug.
OBS! Ikke spray mye - og ikke spray slik at startgass trekkes inn gjennom innsuget.
OBS! Ikke spray mye - og ikke spray slik at startgass trekkes inn gjennom innsuget.
Re: Lugging
Den er god ptb, skal se om jeg ikke har en boks.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Lugging
Minner litt om det jeg erfarte:
http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=26&t=3187
http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=26&t=3187
"You know Billy, we blew it."
~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
Re: Lugging
Et tips for at ikke gummismokker skal sprekke er å spraye dem med silikonspray en gang i blant så de ikke tørker ut. Det er min erfaring etter råd fra en mc- mekaniker etter at jeg byttet ut de sprukne på min forrige sykkel og de nye hold seg like fine i 15 år med denne metoden. Brukte også å spraye litt på alt som var av gummi på den,
Re: Lugging
Ja - et godt eksempel på at symptomet er mest fremtredent på tomgang/lavt turtall. Skyldes vel en kombinasjon av at undertrykket er større og falskluftandelen i % blir høyere enn ved høyere turtall/pådrag.Nostalgia wrote:Minner litt om det jeg erfarte:
http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=26&t=3187
Re: Lugging
Ja - et godt tips. Er usikker på hva slags gummikvalitet det er i innsugstetningene, men uansett - spraye de vil øke levetiden.mustang wrote:Et tips for at ikke gummismokker skal sprekke er å spraye dem med silikonspray en gang i blant så de ikke tørker ut.
Re: Lugging
Hvordan gikk det med dette Tutte?
"You know Billy, we blew it."
~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
~96' Heritage Nostalgia FLSTN~