Nye Dekk

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
panter
Posts: 43
Joined: 09 Mar 2010, 22:26

Nye Dekk

Post by panter »

Er det noen som kan anbefale en plass på nettet å kjøpe dekk? mener det stod noe om det på det gamle forumet men husker ikke hva :?
Alderen har ikke stort å si...med mindre du er en ost.
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Nye Dekk

Post by Toro »

Jeg kjøpte hos dekkonline.com i fjor. kjøpte Metzler Marathon 130x16 og 150x16 og betalte totalt 2100,-. Tror det er ganske rimelig. Dekkene blei levert på døra etter 4 dager. :)
Last edited by Toro on 14 Mar 2010, 12:04, edited 1 time in total.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Nye Dekk

Post by Coldman »

Motorsykkeldekk.com har godt utvalg, rask levering og fine priser som inkluderer frakt ferdig levert på døra.
Har brukt dem en gang og var kjempefornøyd.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Jan61
Posts: 22
Joined: 10 Mar 2010, 19:29

Re: Nye Dekk

Post by Jan61 »

Jeg også kjøpte dekk igjennom dekkonline de er seriøse. Dro innom biltema og kjøpte samtidig dekkomlegger. Har ikke prøvd den ennå, men det er lagt ut noen snutter på youtube åssen man bruker den... og det ser veldig enkelt ut ;)
User avatar
Stabil
Posts: 67
Joined: 10 Mar 2010, 08:42

Re: Nye Dekk

Post by Stabil »

Apropos dekk. Hvis vi ser bort ifra slitasje, er det noen tommelfingerregel på hvor lenge dekkene "varer"? Dekk er jo ferskvare, men selv om dekkene ikke er slitt, hvor ofte må de byttes?
Kjør stabilt!
User avatar
Jan61
Posts: 22
Joined: 10 Mar 2010, 19:29

Re: Nye Dekk

Post by Jan61 »

Jeg ville ha skiftet hvert 3. år. Det har jo litt å si hvordan sykkelen er vinterlagret med tanke på kald el varmt. Jeg mener jeg har hørt at dekkene oppbevares best mørkt og kjølig.
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Nye Dekk

Post by Gjest »

Dekkonline.com og motorsykkeldekk.com er samme firmaet.Har kun brukt det firmaet de siste årene.Både til bil og sykkel.Kjempefornøyd med servicen.Levert på døra hver gang,og ikke minst er prisene der veldig fine!
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Nye Dekk

Post by Svima »

Det kan være lurt å sjekke om det er noen i nærheten som legger over dekkene til en grei pris for deg før du kjøper dekk online, i tilfelle verkstedet du velger skal ha så mye ekstra for kun omlegging at det lønner seg å kjøpe dekk inkl. der... hvis du ikke legger om selv.
/ Svima
User avatar
panter
Posts: 43
Joined: 09 Mar 2010, 22:26

Re: Nye Dekk

Post by panter »

Takker for svar folkens.Da blir det nok Dekkonline på meg.
Alderen har ikke stort å si...med mindre du er en ost.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Nye Dekk

Post by Svima »

Jeg skal ha nye dekk snart, og lurer på hvor dere som har brukt dekkonline/motorsykkeldekk.com har fått dekkene montert etterpå? Hvor kan jeg få skiftet og avbalansert dekkene trygt og billig i Oslo eller Romeriks-traktene? I følge samarbeids-lista de har på nettsiden må jeg til Hurum eller Brummunddal....synes det er litt drøyt langt.
/ Svima
Post Reply

Return to “Chassis”